معرفي دکوراسيون به سبک التقاطي
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

اگر به طراحی داخلی غنی و لایه ای علاقه مند هستید که مجموعه ای از دوران ها و حرکات را برجسته می کند، طراحی داخلی به سبک التقاطی ممکن است مسیر درستی برای در نظر گرفتن خانه شما باشد. اما چرا سبک التقاطی؟ سبک التقاطی همه چیز در مورد هارمونی و ترکیب سبک های متفاوت، کنار هم قرار دادن بافت ها، و رنگ های متضاد برای ایجاد اتاقی منسجم و زیبا است که در مجلات دکوراسیون منزل جای خود را گرفته است، زیرا این یک سبک طراحی بسیار جذاب است. با آزادی عملی که در طراحی داخلی التقاطی وجود دارد همه چیز مورد آزمایش قرار میگیرد، که همین باعث میشود از این سبک لذت ببرید. اگر فکر کنار هم قرار دادن ترکیبی درخشان از مبلمان سبک التقاطی را دارید، ما راهنمای مفیدی را با توصیه‌هایی از طراحان داخلی دکور جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند فضای متنوع خود را با اقتدار ایجاد کنید.

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی کلاسیک هایپر فرش پلاس کلیک کن

طراحی داخلی التقاطی چیست

طراحی داخلی التقاطی چیست؟

طبق فرهنگ لغت، التقاطی به معنای انتخاب و استفاده از عناصری است که بهترین عناصر را در همه سیستم ها و سبک ها در نظر می گیرد. و همین امر در مورد طراحی داخلی متنوع نیز صادق است. این سبک ترکیبی از سبک ها و عناصر مختلف برای ظاهری منحصر به فرد است. در نتیجه، این سبک طراحی مورد علاقه طرفداران است، زیرا می توان آن را متناسب با شخصیت و ترجیحات فردی تنظیم کرد. تاریخچه سبک التقاطی به قرن هجدهم باز می گردد و اما با گذشت زمان، ترکیب چند سبک شروع به کار کرد و توسط دنیای طراحی داخلی پذیرفته شد. طراحان داخلی برای ایجاد فضاهای زیبا، متمایز و فردی شروع به آزمایش رنگ ها، الگوها و دکور کردند.

یک پالت رنگی انتخاب کنید

1- یک پالت رنگی انتخاب کنید

انتخاب مجموعه ای از رنگ های اصلی برای طراحی به سبک التقاطی یک نقطه شروع عالی است و به عنوان یک راهنما به ویرایش و ایجاد ظاهری منسجم به شما کمک می کند. همچنین به جمع کردن عناصر طراحی التقاطی کمک می کند تا تعادل را بتوانید ایجاد کنید. پیشنهاد می کنیم برای شروع یک رنگ خنثی و یک رنگ برجسته انتخاب کنید. استفاده از یک رنگ خنثی آرام بخش با یک رنگ پایه برجسته اجازه می دهد تا یک لایه متفاوت ایجاد شود و از احساس طاقت فرسا در اتاق جلوگیری می کند.

این رنگ خنثی در کنار رنگ انتخابی شما معجزه می کند، به خصوص زمانی که در جنبه های مختلف اتاق اعمال شود تا فضایی هماهنگ به جای فضای نامتناسب و نامنظم ایجاد کند. همانطور که پیش می روید، با شروع دو رنگ کلاسیک، به پالت اصلی سبک التقاطی خود اضافه کنید و آن را گسترش دهید تا ظاهری مطالعه شده و در عین حال ظریف از دکوراسیون خانه التقاطی داشته باشید.

دیوارپوش های ساده

2- دیوارپوش های ساده

هنگام ترسیم مسیر خود برای تکمیل دکوراسیون سبک التقاطی، بهتر است دیوارهای خود را ساده نگه دارید. کاغذ دیواری های طرح دار می توانند استفاده از عناصر طرح دار دیگر را دشوار کنند. دیوارها با رنگ آمیزی ساده، پایه ای محکم برای به ارمغان آوردن دکورهای التقاطی ایجاد می کنند تا توجه را بیشتر جلب کنند. و از طرف دیگر افزودن لوازم جانبی پر انرژی به یک پس زمینه ساده بسیار ساده تر از افزودن لوازم جانبی ساده به یک پس زمینه شلوغ است. شما با داشتن دیوارهای ساده جایگزین های بسیار بیشتری خواهید داشت.

به علاوه، دیوارهای رنگ شده به کار کمتری نسبت به استفاده از پوشش های دیواری پرانرژی نیاز دارند. این بدان معنا نیست که شما فقط یک گزینه دارید، رنگ سفید یا رنگ های تیره و روشن به یک اندازه کارایی دارند. رنگ‌های تیره‌تر گرما و عمق می‌بخشند، در حالی که رنگ‌های روشن هر فضایی را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند و دکوراسیون بوهمیای التقاطی را برجسته می کنند.

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی مدرن هایپر فرش پلاس کلیک کن

الگوها در سبک التقاطی

3- الگوها در سبک التقاطی

اینجاست که شخصیت سبک التقاطی شروع به ظهور می کند و هنگام ایجاد یک فضای طراحی داخلی التقاطی، باید جسارت بیشتری به خرج دهید، زیرا می توانید با الگوهای رسا بازی کنید و سبک ها را ترکیب و مطابقت دهید تا ببینید چه چیزی با هم هماهنگ هست و چه چیزی نه.

به استفاده از رنگ ها و رنگ های مشابه در طرح دکور متنوع خود ادامه دهید و در عین حال دو رنگ اصلی خود را در نظر داشته باشید. فضا را با ترکیب های غیرمنتظره ای از الگوها که لزوماً با هم همخوانی ندارند، مختل کنید. زیرا تضاد باعث ایجاد جذابیت می شود. اقلامی را که معمولاً مخالف یکدیگر هستند با هم جفت کنید، از تضاد الگوها و رنگ‌ها دوری نکنید چون به شما کمک می‌کنند حسی منحصر به فرد ایجاد کنید.

بافت طراحی داخلی التقاطی

4- بافت طراحی داخلی التقاطی

عنصر کلیدی برای یک سبک التقاطی کنتراست است، استفاده از بافت های مختلف در فضای داخلی شما می تواند یک راه حل سریع باشد. بافت‌های مختلف را در مقابل یکدیگر قرار دهید تا حس التقاطی به یاد ماندنی در خانه شما ایجاد شود. تلفیق بافت های مختلف از نظر بصری خیره کننده است. و راه کار هوشمندانه برای انجام این کار استفاده از این تلفیق با دوزهای کوچک در سراسر خانه است. بعنوان مثال بافت‌های صاف را در کنار بافت‌های ناهموار و نازک سطوح مرمر را در مقابل چوب، مبل‌های مجلل را در برابر میز قهوه‌خوری صنعتی و قالیچه های طرح دار را در کنار قالی های کرک دار قرار دهید. این تضاد چیزی است که در قلب فضاهای داخلی خلاقانه نهفته است.

دیوار گالری به سبک التقاطی

5- دیوار گالری به سبک التقاطی

هیچ فضایی زیباتر از یک اتاق نشیمن به سبک التقاطی برای گنجاندن دیوار گالری وجود ندارد. ترکیب قاب‌های مختلف کاملاً با روحیه مطابقت دارد و شما از ایجاد یک دیوار گالری با رنگ، ابعاد و سبک شخصی در یک اتاق نشیمن بی‌نظیر لذت خواهید برد. یک گالری روی دیوارهای ساده نیز عالی به نظر می رسد زیرا شما می توانید به تخیل و شخصیت خود اجازه دهید تا علایق تان را با استفاده از قاب ها معرفی کند و به فضایتان شخصیت دهد.

دیوار گالری همچنین به شما امکان می دهد نقاط کانونی متمایز ایجاد کنید. داشتن چیزی برای تمرکز در اتاقی که دارای ترکیبی آشفته است، به چشم اجازه می دهد تا حرکت کند، و این برای احساس سنگینی که یک اتاق به سبک التقاطی می تواند ایجاد کند عالی است. سبک های مختلف قاب را برای تکمیل قطعات هنری که در آنها قرار می دهید انتخاب کنید. برای افرادی که از بودجه خود آگاه هستند، تهیه قاب‌ها از مغازه‌های دست دوم و سفارشی کردن آن‌ها با رنگ‌های مشابه، ایده‌ای عالی برای ایجاد دکور غیرمتعارف با بودجه کم است.

برای دیدن مجموعه فرش های ماشینی شگی هایپر فرش پلاس کلیک کن

سبک های مختلف مبلمان به سبک التقاطی

6- سبک های مختلف مبلمان به سبک التقاطی

تطبیق سبک‌های مختلف طراحی مبلمان یکی دیگر از راه‌های سرگرم‌کننده و هوشمندانه برای تسلط بر دکوراسیون اتاق نشیمن، دکوراسیون اتاق خواب و به طور کلی دکوراسیون متنوع خانه است، زیرا جایی وجود نخواهد بود که مجموعه‌ای از کالاها برجسته نباشد. در اصل، این همان چیزی است که دکوراسیون سبک التقاطی دارد، ترکیبی از قدیمی، جدید، مدرن و کلاسیک.

سبک های التقاطی برای به نمایش گذاشتن اثاثیه فوق العاده و قطعات منحصر به فرد صنایع دستی مناسب هستند. از ویژگی هایی که قبلاً در خانه خود دارید استفاده کنید و آنها را با قطعات جدید مقایسه کنید تا از آنچه که از قبل دارید بهترین استفاده را ببرید.

دکور خانه التقاطی: اشیاء بیانیه

7- دکور خانه التقاطی: اشیاء بیانیه

هدف بیانیه شما هر چه باشد و هر طور که آن عبارت را بیان می کند، باید پررنگ باشد. هر قطعه مبلمان و دکوراسیون می تواند داستانی داشته باشد، اما اشیاء بیان همان چیزی هستند که به اتاق شما می افزایند. به مجسمه‌ها، گلدان‌ها، لوسترها، چراغ‌های رومیزی فکر کنید. برای به دست آوردن یک طرح دکور التقاطی عالی، یک مورد را انتخاب کنید تا واقعاً آن مکان را خاص جلوه بدهد یا مجموعه ای از آیتم های مورد علاقه خود را ایجاد کنید و با افتخار آنها را به نمایش بگذارید. البته انتخاب چند مورد بستگی به اندازه اتاق شما دارد، اگر اتاق بزرگ باشد می توانید چند آیتم انتخاب کنید.

 به هم ریختگی ممنوع

8- به هم ریختگی ممنوع

احتیاط کنید زیرا می توان به راحتی اجازه داد که طراحی التقاطی در یک اتاق به هم ریخته، و بیش از حد شلوغ باشد. هر چیزی و یا قطعه ای باید جایی در اتاق داشته باشد. اجازه دهید اقلام و لوازم جانبی بدون ایجاد فشار بر فضا و سطوح شما صحبت کنند و مطمئن شوید که وسایل مهم در دکوراسیون اطراف گم نشوند. همه چیز را مرتب نگه دارید و فقط باارزش ترین دارایی خود را به نمایش بگذارید. اگر فکر می کنید که در یک اتاق بیش از حد وسایل وجود دارد، یک قدم به عقب بردارید و از منظر دیگری به آن نگاه کنید، یا برای بررسی جزئیات آن عکس بگیرید. طراحی داخلی التقاطی سبکی در مورد ارائه شخصیت شما در یک اتاق است. برای خانه ای به سبک التقاطی خود محدودیت های زیادی قائل نباشید. خود را از قوانین سخت و خسته کننده مرتبط با طراحی داخلی سنتی رها کنید. به تخیل خود اجازه دهید آزادانه اجرا شود و با امتحان کردن لذت ببرید.

مطالب مرتبط:





:: برچسب‌ها: دکوراسیون، طراحی داخلی التقاطی، دکوراسیون به سبک التقاطی، طراحی داخلی التقاطی چیست، عناطر طراحی التقاطی ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: